Audi A3 Sportback 1.8 TFSI – Test Drive

Modelul pe care l-am condus este dotat cu un motor de 1.8 TFSI 132 kW (180 CP) echipat cu transmisie automată S tronic cu dublu ambreiaj uscat și cu o cutie de viteze cu 7 trepte.

De când te așezi la volan, mâna dreaptă îți cade pur si simplu pe consola centrală și, ca din nimic, mașina începe să-ți citească gândurile.
În primele cateva minute descoperisem deja cum se conectează și accesează telefonul (muzică, agendă), ce este cu toate butoanele și pentru ce ai nevoie de ele.
Interiorul, dispunerea butoanelor, a comenzilor, a opțiunilor este intuitivă și foarte bine gândită astfel încât să fie … well, idiotproof.
Este elegant, materiale bune, inserții de aluminiu acolo unde trebuie astfel încât să poți spune că are un interior de foarte bună calitate.

DSC_5924

Am făcut o plimbare până la Râșnov.
Drive testul a avut, more or less, cam 500 km, timp în care am condus în toate modurile posibile la care m-am putut gândi.
Am avut și autostradă, am avut și serpentine.
Am avut oraș aglomerat, am avut și trafic relaxat.
Am forțat mașina pe curbe dar și în linie dreaptă, pe manual sau pe automat, confort sau sport.

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost … liniștea.
Când te urci în mașină și închizi ușa se face liniște.
Mașina este foarte bine izolată la zgomotul exterior și crează o senzație plăcută.

După liniște observi … mai multă liniște. Și asta la semafor, sau în coloană când stai pe loc.
Prima dată m-a speriat, am crezut că am făcut ceva greșit.
Mă și vedeam claxonat în coloana din Pipera, rușinat ca o fată mare că nu știu să-mi fac Audi-ul să meargă 🙂
Dar era sistemul Start-Stop.
Simți imediat lipsa vibrațiilor când motorul se oprește.
Se activează când mașina se oprește iar tu ții frâna apăsată.
În momentul în care eliberezi frâna motorul pornește la fix cât să plece mașina când ai ajuns cu piciorul pe accelerație.

DSC_6159

La drum mașina stă foarte bine pe șosea.
Nu mă pricep foarte bine la detalii despre suspensii, jante, cauciucuri etc. dar pot zice că stă bine pe curbe, nu se balansează deloc, iar senzația este că se lipește de asfalt.
Servodirecția este numai bună să o manevrezi cu o mână când mașina stă pe loc și la fel de bună la 130 km/h când dai drumul la volan și nu se clintește niciun milimetru.

DSC_6166

Modurile de condus pe automat sunt, inițial, două:
modul D – program orientat către comfort
modul S – program orientat către un caracter sportiv.
Diferența este foarte bine exprimată prin felul în care mașina stă în turație și, inevitabil, în treapta de viteză.
Ca un exemplu, la o viteză de 70 km/h în modul D mașina stă în viteza a 7-a, pe la aproximativ 2000-2500 ture.
Schimbarea pe modul S aduce retrogradarea în viteza a 5-a, asta rezultând în creșterea în turație pe la 3000-3500.
Asta se traduce într-un răspuns mult mai rapid când bagi piciorul în accelerație și-ți dorești să se întâmple minunea foarte repede.
Și se întâmplă.

DSC_6163

Este extrem de atractiv și fun display-ul, cum apare el și se ascunde în bord.
Meniul este intuitiv la folosire, putând efectiv să accesezi cam orice funcție în timp ce mergi prin traficul bucureștean, la oră de vârf.

DSC_6158

La nivel de conectivitate am descoperit comoditatea bluetooth-ului.
Am conectat telefonul la mașină (maxim 30 secunde) și instant am avut atât funția de telefonie cât și muzica de pe telefon disponibilă prin mașină.
Am testat telefonia prin sistemul audio și pot spune că din punctul de vedere al șoferului este extraordinar. Se aude impecabil.
Și din punctul de vedere al interlocutorului este bine, feedback-ul fiind unul de genul “se simte că ești pe dispozitiv auxiliar, dar se aude bine”.
Toată muzica de pe telefon este disponibilă, funcții de previous/next, forward, volum fiind prin controllerul mașinii.
În cotieră găsești conectorul Audi Music Interface.
Fiindcă bluetooth-ul consumă bateria la greu, conectorul respectiv devine foarte util pentru încărcarea telefonului.
Nu am avut cablul necesar, dar bănuiesc că vine la pachet cu mașina când o cumperi.

IMG_0827

În torpedou am găsit Audi multimedia, capacitate de 6 CD-uri și 2 slot-uri SD.

IMG_0824

Opțiunea de Navigație nu era available, deci nu am putut să o testez.

DSC_6164

Din punct de vedere al consumului lucrurile stau cam așa.
Consumul mediu calculat pe cei aproximativ 500 km a fost de 9l/100km. Dar variază în funcție de stilul de condus.
La drum întins am ajuns pe la 8l/100km dar când am ajuns pe serpentine a crescut peste 9. Normal, mai ales că am folosit la maxim cei 180 CP pentru depășiri în rampă și curbe luate cu viteză.
În oraș am ajuns pe la 13-14l/100km, dar nu am mers prea mult ca să fie relevant din punctul meu de vedere. Iar sistemul Start-Stop te ajută, conform specificațiilor, cam cu 0.2-0.3l/100km reducere.
Per total un consum nu foarte mic, mai ales dacă mergi mult în oraș.
Dar pentru benzină 1.8 turbo nu te poți aștepta la un consum de diesel, nu?

Ar fi două puncte de îmbunătățit, din punctul meu de vedere, la mașina pe care am condus-o.
În primul rând butoanele de pe ușă pentru controlul geamurilor/oglinzii. Sunt prea în spate.
Nu vin în mod natural la îndemână, trebuie să dai mâna spre spate ca să le accesezi.

Al doilea punct este închiderea ușilor. Nu se face lin și finuț, necesită o acțiune disproporționată cu feelingul mașinii.
De destule ori a fost nevoie să redeschidem ușile și să le “trântim” ca să se închidă.
Asta poate fi o problemă subiectivă în funcție de cum ești obișnuit sau cum sunt uzate ușile, probabil.

Ca o părere finală, emoțională, este o mașină superbă.
Este confortabilă, elegantă, o mașină care atrage priviri.

Este o mașină pe care o ții minte.

PS: Thx Iulia 🙂

Câteva poze mai jos.

DSC_6148

DSC_6145

DSC_5961

DSC_5957

DSC_5951

DSC_5939

DSC_5918

DSC_5915

DSC_5901

Eugen

Mă numesc Eugen. Am pornit acest blog pe platformă wordpress.com pentru ca după câteva luni să îmi dau seama că îmi place și mi-ar plăcea și mai mult un domeniu al meu. Astfel a apărut iogen.ro. Apropo, este cu accent pe i... La origini sunt inginer de-al Politehnicii, în prezent lucrez în IT. Nu, nu programare. Sunt căsătorit și am o fetiță superbă. În pagina de Despre mine găsiți mai multe cuvinte, printre care și câteva dintre motivele pentru care am pornit blogul.

One thought on “Audi A3 Sportback 1.8 TFSI – Test Drive

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Abonează-te la newsletter

Adresa de email:

Subscribe!