Cum procesul este proaspăt în capul meu, din moment ce tocmai îl trăiesc, o sa sumarizez pașii pe care i-am urmat fiindcă poate pe viitor voi mai avea nevoie de ei și e bine să rămână aici pentru utilizări ulterioare. Și poate și pe voi vă va ajuta. I-am mai povestit o dată, dar parcă simt nevoia să fiu mai clar.

Situația este următoarea: mașină cumpărată din România de la persoană fizică, fără timbrul de mediu plătit.

1. Actele de vânzare-cumpărare. Pe mine m-au ajutat cei din față de la DRPCIV, pe lângă contractul de vânzare-cumpărare mi-au pregătit și dosarele pentru următorii pași.

2. Vânzătorul trebuie să meargă la Taxe și Impozite la el pentru a scoate mașina de pe ROL. Asta presupune că el obține o ștampilă pe Fișa de Înmatriculare primită de la cei care au făcut contractul de vânzare-cumpărare și, pe lângă asta, un Certificat de Atestare Fiscală care spune că nu are datorii la stat. Aceste două hârtii ajung la cumpărător. De aici încolo vânzătorul nu mai are treabă.

3. Certificat de Autenticitate de la RAR. Programare la RAR, Grivița sau Voluntari. 118 lei și gata. Ca acte, cartea mașinii, contractul de vânzare-cumpărare, buletin, originale și copie.

4. ANAF pentru taxa timbrului de mediu. Asta pentru că mașina ce am luat-o nu avea taxa plătită. Pentru asta se merge la ANAF, în cazul meu pe Popa Tatu 7, unde se depun actele pentru calculul taxei. Este o cerere pe care am primit-o gata completată tot de la cei din față de la DRPCIV, copie după buletin, cartea mașinii și contractul de vânzare-cumpărare (plus originalele, evident). Am avut dosarul de băieții ăia. Calculul taxei durează 3 zile, se plătește după și, încă o zi să se proceseze în sistem pentru a fi vizibilă la Poliție la înmatriculare.

5. Luarea pe ROL. Îl trec la pasul 5, dar se poate face oricând după ce ați luat Fișa de Înmatriculare și Certificatul de Atestare Fiscală (pasul 2) de la vânzător. Astea două plus o decizie de impunere auto (aici pentru completare dinainte, sau daca nu, o găsiți la sediul taxe și impozite), copie buletin, copie cartea mașinii și copie contract vânzare-cumpărare mergeți la Taxe și Impozite unde sunteți arondați pentru a lua mașina pe impozit și a primi ștampila pe Fișa de Înmatriculare în dreptul cumpărătorului.

6. Înmatricularea la Poliție. Cu toate actele de mai sus vă prezentați la DRPCIV pentru înmatriculare. Dacă mergeți de dimineață în aproximativ 2 ore după depunerea actelor aveți numerele și gata.
În plus față de documentele obținute mai sus mai aveți nevoie de:
– cerere tipizată. Pregătită de băieții de la punctul 1 sau aici dacă sunteți masochiști și vreți să le faceți singuri.
– copie poliță RCA, făcută proaspăt în vederea înmatriculării.
– copie chitanță plată timbru de mediu.
– copie decizie calcul timbru de mediu (pentru că plm, l-am plătit mai sus din stele…).
– chitanță taxa de înmatriculare – 60 lei, la CEC sau Taxe și Impozite. Aveți sucursală CEC în sediul DRPCIV.
– chitanță taxa de certificat de înmatriculare (talon) – 37 lei, la CEC.
– chitanță taxa de numere. Se achită la ghișeu când se depun actele. 40 lei pentru numere la rând, 85 lei pentru numere preferențiale.
– plăcuțele vechi, dacă schimbați numărul. Dacă păstrați același număr nu este nevoie să le mai dați jos.
Prețurile sunt astăzi, taxele actualizate (pentru București) sunt aici.

6 pași simpli?
Poate, dar fără minim o zi de concediu nu scăpați, asta dacă sunteți bulletproof cu toate actele și aveți noroc de cozi umane pe la Taxe și Impozite, ANAF și DRPCIV. Pentru acte bulletproof, prefer să plătesc un serviciu la cei care fac dosarele în față la DRPCIV, decât să încerc să le fac eu și să mă duc de 3 ori pe la fiecare instituție fiindca vă mai trebuie și x act.

Succes!