O altă perspectivă asupra accidentului de la metrou

 

Libertatea scrie, în stilul caracteristic, despre accidentul de la metrou de zilele trecute.

Urcarea și coborârea călătorilor în și din tren după anunțul de închidere a ușilor sunt interzise

Să nu uităm de asta.

Cum am avantajul de a afla lucrurile și din altă parte, iată o altă perspectivă asupra evenimentului.
Ce a făcut Sorin Petrișor Hârdău a fost să se grăbească atunci când a văzut că trenul este în stație, să ajungă în ultima clipă, după anunțul de închidere a ușilor și să bage piciorul între uși având ideea în cap că se vor deschide automat dacă detectează că au prins ceva. Ce n-a ținut cont Sorin este faptul că pe Magistrala 4 sunt încă trenuri vechi, model IVA, care nu au senzor pe uși care să detecteze rezistență la închidere. Practic ușile s-au închis și i-au prins glezna piciorului. Și l-au strâns cu 3 atmosfere, sau câte are, astfel încât Sorin nu a mai putut să scoată piciorul.
Ușile astea au un senzor care anunță mecanicul că nu s-a închis. Doar că senzorul este sus, iar acolo ușile s-au lipit. Drept urmare mecanicul a primit undă verde cum că toate ușile sunt închise.

Ce trebuia să se întâmple mai departe este ca mecanicul-ajutor (nu mecanicul) să se deplaseze pe peron până la un punct de vizibilitate (stație este curbată) și să se asigure că niciun Sorin nu este prins în uși. Nu s-a întâmplat, de lene, nesimțire și indolență probabil. La fel cum nici mecanicul nu s-a obosit să se uite pe monitoare. Asta este vina celor care conduceau trenul, vina Metrorex că ține angajați astfel de oameni care nu dau doi bani pe conceptul de siguranța călătorului.

Ce mai putea să se întâmple era ca cei din metrou să tragă semnalul de alarmă. Și erau oameni în metrou, dar probabil se uitau ca la cinema.

Chiar este foarte norocos Sorin că a scăpat cu viață. Putea fi omorât de târâtul pe peron, putea să moară la impactul cu gardul de la intrarea în tunel, putea să moară electrocutat de șina a treia (o bară metalică conducătoare de curent amplasată lateral față de calea de rulare). Putea să moară și după accident, fiindcă a durat 45 de minute până când salvatorii au putut să intre după el în tunel. Un alt incapabil, angajat al Metrorex, nu a scos tensiunea din șina a treia fiindcă nu era la post. Drept urmare salvatorii nu aveau voie să intre în tunel. Ca în filmele cu Stan și Bran.

Da, Metrorex își asumă toată vina. Și sunt vinovați, prin angajați incapabili.
Dar nu o să înțeleg niciodată pe oamenii care nu au spirit de autoconservare. Mai conta cu ceva că e vina Metrorex dacă mureai?

PS2: mai am și altă poveste cu alt Sorin, unul care a alergat după metroul care plecase deja din stație și a sărit și s-a agățat de el. Bineînțeles că a murit ca dobitocul la câteva secunde după. E mare rău grădina.

Update: înțeleg că Sorinache era și destul de beat la momentul evenimentului.

 

Eugen

Mă numesc Eugen. Am pornit acest blog pe platformă wordpress.com pentru ca după câteva luni să îmi dau seama că îmi place și mi-ar plăcea și mai mult un domeniu al meu. Astfel a apărut iogen.ro. Apropo, este cu accent pe i... La origini sunt inginer de-al Politehnicii, în prezent lucrez în IT. Nu, nu programare. Sunt căsătorit și am o fetiță superbă. În pagina de Despre mine găsiți mai multe cuvinte, printre care și câteva dintre motivele pentru care am pornit blogul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Abonează-te la newsletter

Adresa de email:

Subscribe!