Sfaturi de mers la sală, pentru un începător

Vreau sfaturi, nu dau!
Am început să mă duc la sală. Bine, nu chiar la sală like in sală de forță. Adică momentan mă limitez la bicicletă, alergat pe bandă și înot. Probabil vor mai trece câteva luni bune până voi face și ceva exerciții de forță. Deocamdată m-am gândit să lucrez la rezistență și la dat jos grăsimea care este în plus.

Dar până ajung la forță, sunt curios voi ce recomandări aveți. Cei care aveți experiență cu mersul la sală.
Am întrebări de genul:
– de câte ori pe săptămână să merg?
– câte minute/km pe bandă, căte minute/km pe bicicletă, câte minute/km înot?
– ce să mănânc, ce să nu mai mănânc pentru a susține dpdv al energiei corpul?
– în ce perioadă a zilei este mai bine să mergi: dimineața, prânz, seara?
– cum să combin eficient alergatul, bicicleta și înotul, la modul de câte ori să mă duc la înot, de câte ori să alerg? Fiindcă momentan dacă merg la înot nu mai fac bandă/bicicletă și invers.
– aveți vreun program de sală testat pe propria piele care a fost eficient?

Multumesc pentru sfaturi.

“Pentru o viață sanatoasă faceți mișcare cel puțin 30 minute pe zi”  😯

Eugen

Mă numesc Eugen. Am pornit acest blog pe platformă wordpress.com pentru ca după câteva luni să îmi dau seama că îmi place și mi-ar plăcea și mai mult un domeniu al meu. Astfel a apărut iogen.ro. Apropo, este cu accent pe i... La origini sunt inginer de-al Politehnicii, în prezent lucrez în IT. Nu, nu programare. Sunt căsătorit și am o fetiță superbă. În pagina de Despre mine găsiți mai multe cuvinte, printre care și câteva dintre motivele pentru care am pornit blogul.

2 thoughts on “Sfaturi de mers la sală, pentru un începător

  • March 7, 2014 at 14:35
    Permalink

    Vai dar multe intrebari pui intr-un singur post 🙂

    1) de 4 ori. Minim.
    2) cel putin 20 minute pe banda. E util sa faci pe intervale (detaliez la final). Bicicleta e cam pentru lenesi 😀 Cu inotatul nu stiu sa-ti spun, sunt prea lenes ca sa practic.
    3) Proteine (carne slaba), grasimi si carbohidrati complecsi.
    4) Dimineata este optim dar depinde si ce timp ai. Daca te duci seara trebuie sa urmaresti cat de bine dormi (e posibil sa te agite si atunci nu dormi bine sau sa te oboseasca si sa dormi mai bine ca inainte). Daca te duci dimineata (cel putin la inceput) e posibil sa te simti obosit in timpul zilei.
    5) Eu as face alergat de 3 ori pe saptamana + inot & bicicleta de 2 ori. Nu as face doar bicicleta singura.
    6) Pentru ce ai spus tu ca vrei eu am incercat (si a mers foarte ok) alergat 60 minute pe intervale.
    Un exemplu ar fi 20 minute mers mai alert (6 km / h), 3 minute mai incet(4 km / h) apoi reiei pana se fac 60 minute cu totul. Cand poti mai mult – dupa cateva zile ar trebui sa poti – maresti vitezele (8 km / h cu 6 km/h).

    Mai vorbim direct daca vrei ca sa nu ma intind sa scriu romane la tine pe blog 🙂

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply
  • March 9, 2014 at 19:15
    Permalink

    No more shaorma for you! Rucola si broccoli sa traiasca!
    P.S.: dimineata sau seara pana in 19. Banda e naspa, mai bine iti iei o roata si o pui in sufragerie… Daca vrei sa alergi, desi e cam plictisitor, alearga afara. E mai ok pt tine. Plus ca poti sa o iei si pe iogena. Continua sa inoti. E cel mai complet mai ales daca incerci mai multe stiluri. Aaa, si doua zile pauza intre vizite.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Abonează-te la newsletter

Adresa de email:

Subscribe!